torsdag den 28. marts 2013

Jungle, regnskov, amazonas eller hvad nu kalder det..

Halloej igen :D
Efter Mindo gik turen mod Otavallo. Det er en by som er kendt for at have Sydamerikas stoerste marked, saa forventningerne var lidt hoeje.. Da vi kom hen til byen om aften fik vi at vide, at en meget stor bro var styrtet sammen. Denne bro skulle vi over naar vi efter Otavallo skulle ud i junglen. Det bestoed at vi istedet skulle over et andet sted som laa 20 timers koersel fra Otavallo. Saa dagen efter skulle vi skynde os ud til et smukt vandfald og derefter til market hvor vi saa efter frokost skulle ud paa vores lange koeretur. Dagen efter kom vi ud til vandfaldet som vi fandt med lidt besvaer. Det var et rigtig flot vandflad.  Vi kom tilbage til byen og kom ind paa det laenge ventede marked. Jeg maa sige at jeg blev skuffet! Jeg troede at det var meget stoerre og jeg troede os at de havde mange flere forskellige ting. Altsaa markedet var fint, men det var bare ikke som jeg havde regnet med.. Herefter gik turen ud paa en 9-10 timers koertur. Vi skulle nemlig overnatte i Banos. Dagen efter koerte vi os omkring 10 timer og kom ind mod junglen. Her overnattede vi paa et hotel. Dagen efter det, koerte vi ca. 2 timer og derefter skulle vi ud paa en 3 timers lang baadtur igennem amazonas. Vejret var her rigtig daarligt og det oessede ned hele vejen. Efter 3 timer paa baaden kom vi til Jamu Lodge, som laa helt inde i junglen. Her var der ikke noget stroem, saa om aften stod den kun paa lommerlygter og smaa lys. Imens vi var her, spottede vi mange forskellige dyr. Vi saa blandt andet flere forskellige slanger, aber her i blandt den abe som Pipi Langstroempe ogsaa har - Hr. Nilson, dovendyr, osv. Vi fiskede efter piratfisk og nogle af de andre fangede faktisk piratfisk, saa et dyr som ikke var en krokodille elller aligator, men lignede dem meget. Bade i det samme vand som disse dyr boede i.  Vi besoegte nogle lokale og smagte groensagen yuca som vi alle efterfoelgende kunne lide rigtig meget. Vi gik inde i junglen, hvor vi spottede fulgeedderkopper og mange andre ulaekker dyr, inde i junglen gik vi os igennem en sump.
Om aften skulle vi ud paa endnu en jungle tur, hvor vi skulle spotte dyr endnu engang. Vi naaede dog kun at vaere ude i junglen i ca. 10-15 minutter da det pludselig begyndte at blaese rigtig meget op. Vi fik besked paa at skynde os tilbage til baaden og tilbage til Lodgen igen. Vi naaede dog at spotte et par edderkopper og en graeshoppe.
Dagen efter gik turen videre til en anden Lodge som laa 90 minutter fra Tena som er en storby inde i junglen. Vi ankom her om aften og efter aftensmaden moedte vi en anden gruppe dansker som os rejser fra Adventure Heart. Dem festede vi lidt med om aften. Dagen efter skulle vi ud og besoege nogle vandfald. Efter vi havde gaaet i ca. 10 minutter i noget mudder paa vej ned mod vandet, gik min ene sandal strop i stykker. Jeg kunne dog stadig godt bruge skoen. Vi kom ned til vandet, og skulle svoemme over floden hvor der var meget stoem i. Imens jeg svoemmer kan jeg maerke at begge mine sandaler nu kun haenger fast i mine ankler. Da jeg kommer op er begge sandaler gaaet i stykker. Den ene kan stadig haenge fast paa min fod, men den anden bliver vi noed til at spaende fast paa en maerkelig maade. Vi kommer hen til et lille fint vandfald og her for vi lov til at hoppe ud fra en klippe og ned i vandet. Det var ca. 4 meter oppe. Efter vi har faaet vores frokost skal vi til at gaa videre til et andet vandfal, men lige da vi skal til at gaa gar den anden sandal ogsaa helt i stykker. Jeg bliver derfor noed til at gaa barfodet resten af vejen. Det var meget haardt for mine foedder, men heldigvis var der meget mudderet der saa der var ikke saa mange sten. Efter ca, 1 times gaatur ankom vi til et stort smukt vandfald. Der var desvaerre ikke mulighed for at springe ud for det, men vi badede nede ved vandfaldet. her efter gik vi 30 minutters tid og her kom vi op paa en lille grusvej. Her skulle de andre saa cykle tilbage til lodgen men da jeg ikke havde nogen sko blev jeg koert tilbage. Om aften begyndte det at regne rigtig meget og det fortsatte hele natten. Om morgen regnede det stadig rigtig meget og det var her meningen at vi skulle have vaeret ude ved endnu et vandfald hvor vi kunne hoppe ud fra et 11 meter hoejt vandfald, og svoemme i underjordiske grotter. Men da det regnede for meget fik vi ikke lov til det. Hele formiddagen slappede vi bare af og regnen stoppede ved middagstid. Efter frokost skulle vi ud og tube ned af en flod. Det her var dog ingen ting i forhold til tubing i Mindo. Her havde vi hver en enkel badering og det gik bare stille og rolig. Dagen efter stod den paa river rafting. Jeg havde store forventninger til det, og blev faktisk skuffet. det var en level 3+ men der var bare saa mange steder at der ikke skete noget at det var lidt kedeligt. Men naar der saa endelig var store bloeger var det bare mega fedt. Vi fik dagen efter muligheden for endnu engang at komme ud til vandfaldet hvor vi kunne hoppe de 11 meter ned, men det regnede endnu engang og man maatte derfor selv bestemme om man ville afsted eller ej. Jeg valgte at blive hjemme og mig og tre andre piger tog ind til Tena hvor vi hyggede paa cafe. De andre kom tilbage og herefter gik turen videre mod Banos. Vi kom til Banos ved 17-tiden og slappede bare af resten af dagen. Dagen efter stod den paa 20 km cykling, hvor vi cyklede hen til et stort vandfald. Hvor vi kom om bag det store vandfald. Om eftermiddagen stod den paa det vildeste, vi skulle ud og swing jumpe. Jeg vidste ikke om jeg turte, men jeg gjorde det og det var bare mega vildt! Det er nok det vildeste jeg har gjort i mit liv. Om aften skulle vi ud og spise med den anden gruppe danskere som vi os moedte ude i junglen. Det endte med en rimlig fuld og sjov aften. I gaar var vi ude og rapelle ned fra vandflad. Det var os en anderledes oplevelse, her rapellede vi ned fra et 40 meter hoejt vandfald. Om eftermiddagen stod den paa paragliding. Det var en meget smuk oplevelse, jeg var oppe i ca. 200 meters hoejde i ca. 15-20 minutter.
Idag har alle pigerne vaeret i spa. Her fik vi mudderbad, dampbad, detoxing og ansigtsmaske. Det var virkelig laekkert og lige hvad vi traengte til. Her til eftermiddag var vi ude og canopying i 120 km/t, gik paa en haengebro 20 meter over jorden og klatrede 60 meter lige op af en klippe. Det var en virkelig vild. Da vi skulle canopying tilbage igen, skulle vi lave "supermanden" man ligger paa maven og flyver bare frem ad. Da jeg saa skal til og afsted, kan jeg pludselig maerke at det hiver meget i min venstre ankel. Jeg kigger tilbage og ser at vores guide haenger i en snor rundt om mit ben. han er aabenbart blevet viklet ind i mig imens at jeg gjorde mig klar til at lave supermanden. Han faar hurtigt fast i snoren jeg haenger i og kommer heldigvis af mig og kommer ind til de andre. Jeg fik lidt ondt i min ankel, men er bare glad for at der ikke skete noget med ham guiden.

Jeg havde lige brugt en time paa at ligge billeder op her paa bloggen, saa vaegler min pc lige at lukke internettet ned og sletter alle billeder jeg lige har lagt op. Jeg gider ikke til at ligge dem op igen, saa i faar kun lige et billede af hvor jeg swing jumper.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar