søndag den 3. marts 2013

Vulkaner, Oekoe farm, lidt jungle og massere af sol

Hej alle sammen. Siden sidst er der sket en masse ting. 
Efter vi havde vaeret paa Cotopaxi tracket vi i andesbjergene en hel dag. Vi gik i 12 km paa 6 timer. Det var en rigtig fed dag og vi gik op og ned af mange stejle bjerge, over en haengebro som var meget gammel og manglede flere steder traebraeder. Derefter koerte vi til Guamote som er kent for at have et kaempe marked hver eneste torsdag! Dette marked har vaeret til siden inkaerne, saa det var ret imponerende at se det. Derers handel med dyr er dog meget anderledes end hvad vi er van til hjemme i Danmark. Faarene ligger paa rad og raekke med alle fire hove bundet sammen, som om de er doede. Problemet er bare at de ikke er doede! Det var virkelig forfaerdeligt at se. En mand gik med en trilleboer hvor der laa tre faar oven paa hinanden bundet fast og stadig var i live! Vi snakkede meget med vores gauide bagefter om hvordan det kunne vaere at alle i Ecuador bare kunne tillaede dette. Og som hun sagde, saa er det svaert at styrer dyrerettighederne, naar de ikke engang har styr paa menneskerettighederne.
I Gaumote havde Christina ogsaa foedselsdag, dette blev fejret paa aegte ecuadoriske maner. Hun skulle fx tage en bid fra hendes lagkage direkte fra fadet kun med munden. 
Christinas foedselsdag 

Denne dag var vi ogsaa oppe paa verdens hoejeste punkt. Og nej det er ikke Mount Everest som ligger i Nepal. Men en vulkan som hedder Chimboraza. Hvis man maaler inde fra jordens midte og ud, saa er denne vulkan den hoejeste hvilket skyldes at den ligger lige ved aekvator og er der hvor jorden er bredest. Det var rigtig fedt og vi kom op i 5000 meters hoejte. Her oppe byggede vi en snemand. :-)
Efter Gaumote gik turen videre til Cuenca hvor vi igen skulle bo ved vaertsfamilier. Denne gang boede vi hele 5 piger fra vores gruppe sammen. Familien virkede rigtig soede og boede rigtig fint. Vi fik et rigtig godt indtryk af dem. Men i loebet af de fire dage hvor vi var der, aendrede vores indtryk af dem sig. Vi fik til at starte med okay mad, ris og kylling. men efter den foerste dag fik vi til aftensmad vores morgenmad en gang til, denne gang var vores bolle som vi fik bare varmet og der var kommet et lille stykke ost i.. Den aller sidste morgen hvor vi skulle ud paa en 7 timers lang bustur til vores naeste sted, fik vi kun 3 kiks og en kop the til morgenmad! Jeg var virkelig helt forbavset over at de serverede dette mad for os. Vores mor var bare utrolig doven og gad ikke lave noget ordenligt til os.. Mens vi var i Cuenca oplevede vi forskellige ting. Vi var paa en by rund tur, paa et museum med Panama hatte, fik spansk undervisning, dansede meget vild salsa og spiste den bedste pizza jeg nogen sinde har smagt. 
Her efter gik turen videre til en oeko farm, som laa ude i ingen ting. Den laa taet paa en lille del af junglen og den var vi ude og besoege. Her saa vi et flot men lille vandfald, fulgeaedderkopper og broeleaber. Vi oeko farmen var der utrolig mange myg, selvom vi var sproejtet ind i meget giftig myggespy som vi har koebt her nede, fik jeg urtolig mange stik. Vi har talt dem og jeg har hver fald faeet over 145 myggestik! 
Efter oeko farmen skulle til det ventede Montanita. Her er der sol og strand. Det minder meget om Sunny Beach, her er mange unge og alle gaar i byen hver aften. I Montanita som vi stadig befinder os i, skal vi vaere i alt 8 dage. Her skal vi tage PADI (dykning), laere at surfe og bare hygge os ved stranden. I gaar havde jeg min foerste dykker time. Det var en underlig foelgelse at kunne traekke vejret nede under vandet. Jeg synes ogsaa at det var rigtig svaert, men er sikker paa at jeg nok klare det. :-)  Imorgen skal jeg for foerste gang ud og dykke i havet! Det bliver virkelig spaendene.
I gaar aftes var vi i byen, det var en meget regnfuld aften, men vi dansede bare under himlen i regnvejr hele natten lang. Det var saadan en fed oplevelse og opleve stemningen. Senere i dag skal jeg ud og have min foeste sufe time. Det glaeder jeg mig rigtig meget til at proeve. 
Jeg undskylder at jeg ikke har lagt mange billeder op denne gang, men ved den pc jeg sidder ved kunne man ikke overfoere mine nye billeder.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar